amalan di malam hari..


Malam ni saya nak kongsi sedikit amalan harian yang dapat bantu kita tambahkan pahala kita Insyallah. Saya pernah dengar ustaz mengajar,pada malam hari kita kena baca Al-Quran 10 ayat paling kurang. Sebab dengan baca Quran 10 ayat kita tidak akan digolongkan di kalangan orang yang LALAI disisi Allah pada malam tersebut. Jika kita baca 100 ayat Al-Quran kita akan digolongkan di kalangan orang-orang yang TAAT disisi Allah. 


Amalan Nabi S.A.W, Sebelum tidur Nabi S.A.W akan baca Surah Al-Mulk (30 ayat) dan Surah As-Sajadah (30 ayat) serta Surah Al-Waqiaah ( 96 ayat). Jadi jika kita dapat baca ketiga-tiga surah ni kita akan tergolong di kalangan orang yang TAAT pada malam tu. 


Jika tak mampu semua tu, sebelum tidur baca la apa-apa ayat Quran walaupun surah yang pendek bagi dapat 10ayat. Jika tidak rugi la kita sebab akan di golongkan di kalangan orang yang LALAI jika kita tak baca 10 ayat Quran pada satu-satu malam.

Jadi sekarang kita semua kene sama-sama usaha la ye..Agar sebelum tidur dapat letakkan kita di golongan yang terbaik pada tiap-tiap malam.

Walaupun kita sibok dengan tv,fb,blog,twitt dan lain-lain lagi.. 

Cubalah luangkan masa & tenaga yang Allah bagi ni untuk bina akhirat kita sebelum kita jumpa Allah. Insyallah.
Sekian.. Wallahualam.







with luv,
cik una

Comments

Popular Posts